Blogg ;)

Ja alla har blogg så varför inte jag ..  i dag har varit en städ dag! Eller mer tvätt, vet inte hur många maskiner jag tvättat .
Fick en fundering innan i dag när jag var i stallet!
Mina två hästar Marius och Happy har  flug täcke och flughuva på sig mot insekterna. Detta är de väldigt glada för!
Grann i hagen brevid har inget :( den var inte lika tacksam. Fick gå runt i en cirkel hela tiden för att inte  de största bit djuren skulle ta en  stor  kött bit från hans hud.
Men detta är ju ett val var hästägare gör, även om det är svårt att acceptera!!!! varför de inte vill hjälpa sin häst mot insekter. De vet kanske inte bättre,
Men iallafall tänkte jag jag ska prova göra egen flugspray!

Ingredienser

Vitlök i mängder
Vinäger
Ättika

Kokat upp detta och silar ! ( Hela huset luktar vitlök)

Återkommer med resultat!

Kommentarer
Postat av: Kristin

Hej!

Kikar in här lite på din nya blogg.

Måste kommentera detta med din nya flugbekämpning, lova att du skriver om resultatet, väldigt intressant!



Hälsn

Kristin

2009-08-09 @ 23:03:58
URL: http://chisan.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0