Hovslagare

Hovslagare Anders var hos mig i dag ! Det var Marius som behövde verkas och skos.
Tyvärr har han lite dålig hovkvalitet och som följd efter 2 tappskor fram fanns det inte mycket att sätta söm på!
Men det löser Anders så gott han kan med något 2 komponents lim som stelnade på studs :)

Marius är lite ung och valpig och orkar inte stå på sina ben, han vill gärna vara överallt ena stunden , sen vill han tugga på något väva lite sova lite kela lite  stretcha lite , tur har hovis tålamod :) ¤ nya skor blev det så kan jag äntligen rida  i morgon :)

Var hos pappa i dag, tänke jag måste ta mig i kragen med att börja fixa i stallet, ska flytta dit igen!
Då det finns tråkigare än tråkigast människor i nuvarande stall. Det ska bli skönt att slippa dem....

Tömma ut gammalt skit ur boxarna , pappa hjälpte mig med en box snällt av honom! Tänkte tvätta sen  måla i snygg färg, göra det riktigt mysigt för mig och hästarna!

En gammal bild från pappas stall, Happy längst till vänster


Happy i stallet , lite ny färg  på det så tror jag det kommer bli kanon!
lovar att visa er hur det blev

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0